top of page

Bedriftens suksess i lokalsamfunnet: Vektleggingen av UX Design

Hæ UX what?!

Ja, UX design - eller bedre og litt mer norsk: Vektlegging av brukeropplevelse (UX) for bedriftens lokale suksess.



Som en liten bedrift i en mindre norsk kommune som Øygarden, vet jeg hvor viktig det er å skape gode opplevelser for kundene, for å lykkes i det lokale markedet. Brukeropplevelse i denne sammenhengen, handler om hvordan kundene opplever og interagerer med bedriftens produkter eller tjenester, både på nettet og i virkeligheten. Selv om mange tror at brukeropplevelse kun gjelder store selskaper med mye penger, er det like viktig for mellomstore og små-bedrifter å sette fokus på kundens tilfredshet.


En positiv brukeropplevelse kan være avgjørende for kundens lojalitet til deg som bedrift. For småbedrifter kan dette bety forskjellen mellom suksess og fiasko. Ved å prioritere en intuitiv og engasjerende nettside, enkel booking og/eller betalingsprosess og ikke minst tilgjengelig kundeservice, kan lokale bedrifter bygge sterke bånd med sine kunder og skape positive opplevelser som gjør at de kommer tilbake, igjen og igjen.


I en digital verden der mennesker ofte søker etter produkter og tjenester online, er en godt designet nettside som er synlig i google og har en aktiv tilstedeværelse i sosial medier avgjørende. Dette gir ikke bare troverdighet, men gjør det enklere for kunder å finne dem og det gir bedriftene muligheten til å kommunisere sitt unike budskap og tiltrekke seg nye kunder.


Fysiske brukeropplevelser:


De fleste tenker på brukeropplevelse (UX) som noe som kun gjelder digitale løsninger. Men brukeropplevelse har vært endel av produktutvikling siden vi begynte med produkter og tjenester.

Så UX - brukeropplevelse handler ikke bare om den digitale verden. I våre fysiske butikker og lokaler er det like viktig å skape en innbydende atmosfære og tilby en personlig service. Eller å gi gode tjenester og produkter som oppleves brukervennlige. Vi vet at små detaljer som vennlig kundeservice og effektiv køsystem kan gjøre en stor forskjell for våre kunder.


Til syvende og sist handler brukeropplevelse om å forstå og imøtekomme kundenes behov og ønsker. Da kan vi bygge tillit og lojalitet i vår kundegruppe lokalt. Gjennom å prioritere brukeropplevelse, kan vi styrke vår tilstedeværelse og fortsette å vokse som en verdifull ressurs for våre naboer.


Har du tenkt gjennom hele kundereisen og hvordan den oppleves for dine kunder? Hvordan er brukeropplevelsen i de ulike kontaktpunktene? Har du tenkt over hva det har å si for din suksess?


 


Er du nysgjerrig på hvordan du kan forbedre din brukeropplevelse for dine kunder?

Studio Skyts kan hjelpe deg å forbedre din kundetilfredshet og finne din bedrifts forbedringspotensiale.

Comments


bottom of page